Irriterad

Såg den här statusen på fb. Blev så sjukt irriterad!! Asså jag fattar för det första inte varför man hela tiden ska hålla på o bråka om vilken sport som är hårdast, tuffast och farligast? Fotboll är väl förfan inte så jävla lätt hela tiden heller eller? Tillexempel är det en lagsport, man måste kunna jobba i grupp med andra människor, sen tror jag det är grymt med press också, alla får inte spela varje match. Många får inte spela alls ofta, medans andra får spela varenda match. Hur tror ni det känns för dom som hela hela tiden gör sitt yttersta på träningen men sedan ändå får spela var åttonde match?! Jag skulle bli knäckt. I ridning jobbar du som ensam människa och kan själv välja vilken svårighets grad du vill tävla i, man behöver heller inte tävla om man inte vill, vilket man MÅSTE i väldigt många andra sporter. 
Nej jag säger inte att det inte är tufft i stallet för det vet jag att det inte är, men jag tycker bara det är så sjukt löjligt att man ska bråka om vad som är farligast? Som när man var liten och bråkade om vem som hade skadat sig mest genom livet. 
Och sen som grädde på moset den här meningen: "de går inte att prata till som en hund" URSÄKTA?! Går inte att prata till? Vafan klart som fan att man kan prata till en häst! Om man bara pratar med den ända sedan den fötts som man gör med en hund kan man prata den precis lika mycket som med en hund. Och man måste förstå hundens kroppsspråk med, vad den menar om den morrar och visar tänderna. Nej det här var fan det värsta jag hört! (Haha låter som jag sitter här o försvarar fotbollen, det kunde man inte tro..)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

E-post: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0