Sista veckan i nian

Tisdag: 
Avslutningsveckan började på tisdagen, vi var lediga på måndagen. Då var iaf hela skolan på vättervallen. Där var det framför allt brännboll turnering och lite andra aktiviteter. Vi var (såklart) inte med på brännbollen. Det var dövarmt så vi låg mest och solade på Annikas filt. (Ska kanske lägga till att "vi" är såklart DAF (Deidre, Alva och Frida)). Dock ledde solandet till att vissa av oss blev brända som kokta kräftor... 
Vårt tappra försök till att skydda oss..
Onsdag: 
På förmiddagen städade vi klassrummen och sånt. Sen var det niornas avslutningsmiddag! Då fick vi det uppdukat och fint och sen även efterrätt. 
Efter lunchen var det muck! Måste säga att det var bland det roligare jag har gjort. Att gå runt och skrika.. Om det är nån som läser som inte vet vad muck är, det är en parad som niorna går runt i Ödeshög utklädda och går runt och skriker. Deidre och jag klädde ut oss till töntar, eftersom vi är det. Frida klädde ut sig till en söt tomte! 


Efter muck skulle vår klass till Omberg för att köra zipline, jag körde dock inte på grund av min extrema höjdrädsla. 

Sötingar som tar på sig sele. 
När vi hade varit på Omberg åkte vi först en snabbis till Hästholmen för att äta pizza sen vidare till Sofia där vi skulle klä vagnen. Ja vi gjorde den fin, inte så mycket mer om det. 

Själva skolavslutningen kommer det om sen, jag har bilderna på kameran. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

E-post: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0