What's in my iPhone

Det här är vad som finns i min iPhone 5!

Som första bakgrund har jag en bild på Svennerstål och Alexander när dom hade ridit dressyren i OS:et i London :)
Och som hemskärm har jag också en bild på Ludde, ehehee..
Jaaaaa, och när man då låser upp telefonen kommer man till första sidan som ser ut så här:
(Jag förklara apparna så som dom ligger från översta raden, från vänster)
Meddelanden - sms, iMessage och det där. 
Kalender - almanacka kan man säga. 
Bilder - där kamerarullen är, alla foton vill säga. 
Kamera - där man tar kort. 
Kontakter - alla kontakter. 
Anteckningar - där man kan skriva lite allt möjligt. 
Hippson - app till hippson (hippson är en sida där det är typ nyheter inom hästvärlden), är dock inte inne så ofta där pga att den är så rörig :( gillar ju annars att läsa om hästsaker. 
LS - Direktlänk till Svennerståls "hemsida/blogg", där är det nyheter om honom osv. 
App store - där man köper appar. 
Twitter - appen till Twitter (följ mig @alvaorrenius).
Messenger - appen så att man kan chatta via Facebook. 
Klocka - tidtagarur, timer, väckarklocka mm. 
Inställningar - inställningar till telefonen helt enkelt. 
Kalkylator - en miniräknare. 
Youtube - youtube appen. 
Candy crush - spelet candy crush, är inte lika beroende som jag var förut :)
Bubble witch 2 - spelet bubble witch, spelar det mer än cc. 
Snapchat - appen till snapchat. 
Facebook - appen till Facebook. 
Instagram - appen till instagram (följ mig @alvaorrenius).

Och på dom fyra längst ner har jag:
Telefon - där man ringer folk. 
Mail - hotmail inkorgen osv. 
Safari - webbläsaren
Spotify - musik

På nästa sida har jag två mappar. Dom heter 'Jadu, en mapp', där har jag lite allt möjligt och den andra heter 'Endast jobbigt', där har jag träningssaker. 
I mappen 'Jadu, en mapp' finns:
Röstmemon, kompass, aktier, passbok, tidningskiosk, väder och musik - använder aldrig någonsin dessa  appar, vet ej vad dom gör ens. 
Piano tiles - ett spel (som inte ska ligga där, det har hamnat fel), man ska typ trycka på pianotangenter, rätt så kul!
Ögt - ögöta trafikens app, där man ser bussar och sånt. 
iTunes store, påminnelser och videor - använder aldrig någonsin dom här tre heller. 
Face time - kan videochatta gratis med andra iPhone-innehavare. 
Game center - man kan typ se andras rekord på olika spel och sånt. 
Big day lite - räknar ner dagarna till någonting. Använder denna väldigt sällan. 
Google maps - en karta och gps. 
Kartor - en karta, använder aldrig. 
Emojination - ett spel där man ska lösa rebusar, det är ganska kul. 
Hay day - ett spel där man ska ta hand om en bondgård. Spelade det massor förut och det är kul, men nu var det längesen jag spelade :)
Temple run - ett spel där man blir jagad av appor. Jättekul, men spelar det inte så ofta!
Flappy Bird - ja, man är en fågel så man ska akta sig för rör typ, alla vet väl vad det är eller? Iaf, tycker det är sådär, spelar det aldrig. 
Blogg.se - bloggappen, tycker den är riktigt bra faktiskt! (Gör det här inlägget från den)
#nocrop - den gör typ så att rektangulära bilder får en vit kant runt, så att man får med hela bilden ifall man ska lägga upp den på insta tex. Jag tycker den funkar väldigt bra! 
Shazam - om man hör en bra låt som man inte vet vad den heter kan man bara starta shazam, så säger den vad det är för låt. Älskar den! Den tar allt även om man är i en miljö där det låter på flera håll!
Podcaster - podcast app, där man kan lyssna på poddar. Tycker den är bra. 
Photocollage - man kan typ göra collage, har typ aldrig använt den, men tror den är bra. 

Sååååå, och i sista mappen 'Endast jobbigt', finns detta:
Strong Runner - jag har aldrig använt denna, men det är typ ett program så först springer man i typ fem min, sen gör man övningar osv. Vet som sagt inget om den, vet ej varför jag har den ens. 
Sports tracker - den typ räknar kilometer när man går/joggar/springer. Den är jättejättebra och jag använder den mycket när jag rider! 
Back - det är ett träningsprogram för ryggen. Den är sådär, det får tex inte att spela musik samtidigt som den är igång, men det finns typ verkligen inga appar för att träna ryggen!! Så det här var den bästa jag hittade. 
Träningspass - där kan man typ välja sex olika träningsdelar på kroppen, abs, arm, rumpa, cardio, ben och helkropp. Tycker den här appen är superbra och man får verkligen träningsvärk! Jag brukar köra abs, för att det hjälper min ridning otroligt mycket! :)

Det var aaaaaaallt!!! Nu har ni fått veta vad jag är för människa när det gäller appar och kanske kommit fram till att ja, min största idol är Ludde! Tjing på er!



Namn: Ebba Orrenius

Jag tycker inte "träningspass" är bra..........
för jag får ALDRIG träningsverk..¨!!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Svar: Varför?
Alva Orrenius

2014-08-14 @ 15:58:26
Din Blogg: http://ebbabebba.blogg.se
Namn: Deidre

En procents batteri, haha.. ha.. ASSÅ LADDA NU INNAN DEN LADDAR UT VAD HÅLLER DU PÅ MED?!

Svar: Hehee, du vet min telefon, knarkare....
Alva Orrenius

2014-08-18 @ 20:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?

E-post: (visas ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0